سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آی اکسیر

گل مژه یک جوش یا آبسه است که در پلک بالا یا پایین شما ایجاد می شود. گاهی اوقات باکتری هایی که به طور معمول در سطح پلک شما زندگی می کنند، مجراها را مسدود می کنند. سپس ملتهب می شود. بار دیگر، میکروب ها و سلول های مرده پوست در لبه پلک شما گیر می کنند. بیشتر اوقات یک ماده لکه دار به عنوان یک جوش در کنار مژه شروع می شود. به یک برجستگی قرمز و دردناک تبدیل می شود که می تواند چندین روز قبل از ترکیدن ادامه یابد و بهبود یابد. برخی از گل مژه ها کوتاه مدت هستند و خود به خود بهبود می یابند. دیگران ممکن است به مراقبت بیشتر نیاز داشته باشند.

گل مژه ها معمولاً روی سطح پلک شما هستند و به راحتی قابل مشاهده هستند. اما می توانند در عمق پلک شما ایجاد شوند. یک لکه داخلی (در قسمت زیرین درب شما) نیز باعث برجستگی قرمز و دردناکی می شود. اما موقعیت آن مانع از بروز جوش سر سفید روی پلک شما می شود. این نوع همچنین می تواند با از بین رفتن عفونت از بین برود. بعضی از آنها یک کیست کوچک پر از مایعات بر جای می گذارند که پزشک مجبور است آن را باز کند و تخلیه کند.

چه عواملی باعث گل مژه می شوند؟

معمولاً ترکیبی از غده روغن مسدود شده و نوع خاصی از باکتری است. بدن شما با میلیاردها باکتری دوستانه پوشانده شده است که درست در کنار شما زندگی می کنند. بیشتر اوقات مشکلی وجود ندارد. اما وقتی شرایط مناسب باشد ، باکتری بیش از حد تولید می کند و جوش ایجاد می کند.

غده چشمی چیست؟

اگر غده مسدود شده تولید کننده گل مژه هرگز بهتر نشود، بافت اسکار در اطراف آن ایجاد می شود. درد برطرف می شود اما برجستگی باقی می ماند. پزشکان آن را شالازیون مزمن می نامند.

گل مژه معمولاً بی ضرر هستند. آنها بندرت روی کره چشم یا بینایی شما تأثیر می گذارند. به ندرت می توانند باعث عفونت های شدید صورت به نام سلولیت شوند. برای هرگونه درد قابل توجه یا تورم شدید / قرمزی کل پلک به چشم پزشک خود مراجعه کنید. این عوارض ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد و گاهی اوقات به خصوص در افرادی که به طور مداوم تحریک پلک (بلفاریت) یا بیماری پوستی به نام روزاسه دارند، برمی گردد.

منبع: