سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آی اکسیر

اگر در حال بحث در مورد پرواز با هواپیما در سراسر کشور (یا در سراسر جهان) برای گذراندن تعطیلات با خانواده و دوستان خود هستید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می توانم COVID-19 را در هواپیما بگیرم؟

بله امکان دارد. اما چقدر احتمال دارد؟ خب، ما هنوز دقیقاً مطمئن نیستیم. مانند همه موارد مرتبط با COVID، دانش در این باره همچنان در حال پیشرفت است.

اول از همه، بیایید رو راست باشیم – هر نوع سفر در حال حاضر خطر ابتلا به COVID-19 را افزایش می دهد.

البته، نگرانی در مورد پرواز به طور خاص طبیعی است. به هر حال ، شما در یک فضای بسته با مسافران دیگری که ممکن است آلوده باشند و حتی آن را نمی دانند قرار می گیرید. اما بسیاری از کارشناسان می گویند خطر کلی گرفتن ویروس در هواپیما “نسبتاً ناچیز” است و به نظر می رسد مطالعه ای که اخیراً منتشر شده از آنها پشتیبانی می کند. کم خطر بودن، تا حدی به سیستم چرخش هوا در اکثر هواپیماها برمی گردد که هر 2 تا 3 دقیقه هوای اتاق را با هوای تازه جایگزین می کند. بعلاوه، اکثر هواپیماها مجهز به فیلترهای ذرات معلق با کارایی بالا (HEPA) هستند، مشابه فیلترهای مورد استفاده در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستان که 99.9? ذرات را فیلتر می کنند.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد این ویروس نمی دانیم و دو مطالعه اخیر نشان می دهد که محفظه هواپیما کاملاً بدون خطر نیست.

به نظر می رسد در یک مورد، مسافری که از هواپیما از لندن به هانوی ویتنام پرواز می کرد، باعث آلودگی 15 همسفر شده است. در مورد دیگر، چهار مسافر هواپیما از بوستون به هنگ کنگ پس از پرواز با COVID-19 بیمار شدند. از آنجا که آزمایش هریک از آنها دقیقاً از همان سویه SARS-COV-2 مثبت است، محققان کاملاً معتقدند که حتماً در پرواز دیگر یکدیگر را آلوده کرده اند. لازم به ذکر است که هر دو این پروازها در اوایل ماه مارس انجام شده بودند (قبل از اینکه ماسک ها مرتباً استفاده شوند) و هر دو پروازهای طولانی بودند، یکی بیش از 10 ساعت و دیگری بیش از 15 ساعت.

احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا محققان به ما بگویند دقیقاً چه شرایط و رفتاری احتمال انتقال COVID-19 را هنگام پرواز (و در حالی که بیشتر کارهای دیگر را انجام می دهیم) افزایش می دهد.

در ضمن ، اگر تصمیم دارید با هواپیما سفر کنید، با دقت برنامه ریزی کنید تا خطر قرار گرفتن در معرض SARS-COV-2 را کاهش دهید. سعی کنید خطوط هوایی یا پروازهایی با ظرفیت نشستن کمتری را برای به حداکثر رساندن فضای بین مسافران انتخاب کنید. خط هوایی را که نیاز به ماسک دارد انتخاب کنید و همیشه در فرودگاه و هواپیما ماسک خود را بپوشید. از برداشتن ماسک خود برای خوردن و نوشیدن خودداری کنید. سعی کنید از استفاده از توالت هواپیما خودداری کنید زیرا فضای بسته ممکن است میکروب های بیشتری را در هوا و روی سطح داشته باشد. تا آنجا که ممکن است بین خود و دیگران فاصله داشته باشید. قبل و در حین پرواز از مایع ضد عفونی کننده دست استفاده کنید یا دست ها را به طور مکرر بشویید.

همچنین، به خاطر داشته باشید، ما در اینجا به طور خاص در مورد خطر هواپیما صحبت کرده ایم، که یک محیط کنترل شده تری است. اما هنگامی که با هواپیما سفر می کنید، در چندین مرحله از روند کار با مردم و سطوح تماس می گیرید (انتظار در خطوط امنیتی در فرودگاه، داخل کابین به فرودگاه / و غیره)، بنابراین شما باید فاکتورها را در نظر بگیرید اگر قصد پرواز دارید، در آن نقاط قرار گرفتن به معنای در معرض بالقوه نیز قرار گرفتن است.

هر نوع مسافرتی این خطر را افزایش می دهد که شما ممکن است ندانسته COVID-19 را به افراد مقصد خود منتقل کنید یا ویروس را به خانه عزیزان خود برگردانید. قبل از انتخاب سفر، از خود بپرسید که آیا این خطرات ارزش آن را دارند؟ و اگر تصمیم دارید با هواپیما سفر کنید، به فکر منزوی شدن پس از پرواز به مدت 14 روز باشید تا دیگران را در امان نگه دارید.

برای مطالعه راهکارهای تقویت سیستم ایمنی به مقاله زیر مراجعه کنید:

پنج راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
پانزده مکمل برتر برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما در حال حاضر

منبع:

آیا می توانم در هواپیما دچار کرونا شوم؟