سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آی اکسیر

روغن­های ضروری چیست؟

آن­ها از قسمت­هایی از گیاهان خاص مانند برگه گیاهان و پوسته ساخته شده اند. سازندگان از روش­های مختلفی برای غلظت آنها در روغن استفاده می کنند. ممکن است آنها را به روغن های گیاهی، کرم ها، یا ژل های حمام اضافه کنید. یا ممکن است آنها را بو کنید، آنها را بر روی پوست خود بمالید، یا آنها را در حمام خود قرار دهید. اگر می دانید چگونه از آنها به روش صحیح استفاده کنید، برخی تحقیقات نشان می دهد که می توانند مفید باشند. همیشه برچسب را بررسی کنید و اگر مطمئن نیستید که استفاده از آن خوب نیست از پزشک خود سوال کنید.

اگر مضطرب هستید آن را امتحان کنید

بوهای ساده مانند اسطوخودوس، بابونه و گلاب ممکن است به آرامش شما کمک کنند. می توانید نسخه های رقیق شده این روغن ها را نفس بکشید یا روی پوست خود بمالید. دانشمندان فکر می کنند که آنها با ارسال پیام های شیمیایی به قسمت هایی از مغز که بر روحیه و احساسات تأثیر می گذارد، کار می کنند. اگرچه این رایحه ها به تنهایی تمام استرس شما را از بین نمی برند، اما رایحه ممکن است به آرامش شما کمک کند.

در هر کجای بدن آنها را استفاده نکنید

روغن هایی که روی بازوها و پاهای شما استفاده می شوند ممکن است در داخل دهان، بینی، چشم ها یا قسمت های خصوصی شما ایمن نباشند. برگ لیموترش، نعناع فلفلی و پوست دارچین برخی از این موارد است.

کیفیت را بررسی کنید

به دنبال یک تولید کننده مطمئن باشید که روغن خالص تولید کند بدون اینکه چیزی اضافه شود. به احتمال زیاد به روغن هایی که مواد دیگری دارند واکنش آلرژیک نشان می دهید. همه موارد اضافی بد نیستند. مقداری روغن نباتی اضافه شده ممکن است برای برخی روغن­های اساسی گران قیمت طبیعی باشد.

به Buzzwords اعتماد نکنید

فقط به دلیل اینکه از گیاه است به این معنی نیست که مالیدن روی پوست، نفس کشیدن یا غذا خوردن حتی اگر “خالص” باشد نیز بی خطر است. مواد طبیعی می توانند تحریک کننده و سمی باشند و یا واکنش های آلرژیک ایجاد کنند. مانند هر چیز دیگری که روی پوست خود می گذارید، بهتر است کمی روی یک ناحیه کوچک آزمایش کنید و ببینید واکنش پوست شما چگونه است.

روغنهای قدیمی را بیرون بریزید

به طور کلی، آنها را بیش از 3 سال نگه ندارید. به دلیل قرار گرفتن در معرض اکسیژن، روغن های قدیمی بیشتر خراب می شوند. آنها ممکن است به خوبی کار نکنند و باعث تحریک پوست شما یا ایجاد واکنش آلرژیک شوند. اگر تغییر بزرگی در نوع نگاه، احساس یا بو گرفتن روغن مشاهده کردید، باید آن را بیرون بریزید، زیرا احتمالاً خراب شده است.

روغن های خوراکی را روی پوست خود قرار ندهید

روغن زیره که استفاده از آن در مواد غذایی بی خطر است، اگر آن را روی پوست خود قرار دهید، می تواند تاول ایجاد کند. روغن مرکبات که در غذای شما بی خطر است ممکن است برای پوست شما مضر باشد، به خصوص اگر در معرض آفتاب قرار بگیرید. و عکس این نیز صادق است. اگر اوکالیپتوس یا روغن مریم گلی را روی پوست خود بمالید یا نفس بکشید، ممکن است شما را تسکین دهد. اما بلعیدن آنها می تواند عارضه جدی مانند تشنج ایجاد کند.

به پزشک خود بگویید

پزشک می تواند از ایمن بودن شما مطمئن شود و هرگونه عوارض جانبی مانند تأثیر بر نسخه های شما را رد می کند. به عنوان مثال، روغن نعناع و اکالیپتوس ممکن است نحوه جذب داروی سرطان 5-فلوئوروراسیل در بدن توسط بدن را تغییر دهد. یا یک واکنش آلرژیک ممکن است باعث بثورات، کهیر یا مشکلات تنفسی شود.

آنها را رقیق کن

روغن­های رقیق نشده برای استفاده مستقیم بسیار قوی هستند. باید آنها را معمولاً با روغن های گیاهی یا کرم ها یا ژل های حمام رقیق کنید تا محلول فقط کمی روغن – 1 تا 5? – باشد. دقیقاً چقدر می تواند متفاوت باشد. هرچه درصد بیشتر باشد، احتمال واکنش شما بیشتر است، بنابراین مهم است که آنها را به درستی مخلوط کنید.

چند روغن مفید برای پوست

بر روی پوست آسیب دیده استفاده نکنید

پوست آسیب دیده یا ملتهب چربی بیشتری جذب می کند و ممکن است باعث واکنش های پوستی ناخواسته شود. روغن­های رقیق نشده، که به هیچ وجه نباید از آنها استفاده کنید، می تواند کاملاً برای پوست آسیب دیده خطرناک باشد.

سن را در نظر بگیرید

کودکان و افراد مسن ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به روغن­های اساسی داشته باشند. بنابراین ممکن است لازم باشد آنها را بیشتر رقیق کنید. و باید کاملاً از برخی روغن ها مانند توس و گیاه سبز استفاده کنید. حتی در مقادیر کم، این موارد ممکن است در کودکان 6 سال یا بالاتر مشکلات جدی ایجاد کنند، زیرا آنها حاوی یک ماده شیمیایی به نام متیل سالیسیلات هستند. از روغن­های اساسی برای کودک استفاده نکنید، مگر اینکه متخصص اطفال شما بگوید که خوب است.

اگر پوست شما واکنش نشان داد، استفاده را متوقف کنید

پوست شما ممکن است عاشق روغنهای مفید باشد. اما اگر اینگونه نباشد – و بثورات، جوش های کوچک، جوش یا فقط خارش پوست را مشاهده کردید – استراحت کنید. مصرف بیشتر همین روغن باعث بدتر شدن آن می شود. چه خودتان آن را مخلوط کرده باشید و چه ماده ای از یک کرم آماده، روغن یا محصول آروماتراپی باشد، آن را به آرامی با آب بشویید.

بیش از حد مصرف نکنید

بیشتر چیزهای خوب همیشه خوب نیستند. حتی در صورت رقیق شدن، در صورت استفاده زیاد یا زیاد استفاده از آن، یک روغن مفید می تواند واکنش بدی ایجاد کند. این درست است حتی اگر به آنها حساسیت یا حساسیت غیرمعمولی نداشته باشید.

از امتحان آنها نترسید

با استفاده از روش صحیح، آنها می توانند با عوارض جانبی اندکی احساس بهتری داشته باشند. به عنوان مثال، اگر در بخارهای زنجبیل نفس بکشید، ممکن است کمتر از درمان سرطان شیمی درمانی تهوع داشته باشید. شاید بتوانید با روغن درخت چای با برخی از عفونت های باکتریایی یا قارچی، از جمله باکتری های خطرناکMRSA ، مبارزه کنید. در یک مطالعه، روغن درخت چای به اندازه کرم ضد قارچ تجویز شده در کاهش علائم عفونت قارچی پا موثر است.

اگر باردار هستید مراقبت کنید

برخی از روغن­های ضروری ماساژ ممکن است به جفت راه پیدا کنند، عضوی در رحم شما که همراه با کودک شما رشد می کند و به تغذیه آن کمک می کند. مشخص نیست که این مسئله مشکلی ایجاد می کند، مگر اینکه مقادیر سمی مصرف کنید، اما برای ایمن بودن، بهتر است از مصرف روغن های خاص در صورت بارداری خودداری کنید. از جمله این گیاهان می توان به افسنطین، خزه بلوط، لاواندولا استوچاس، کافور، بذر جعفری، مریم گلی و زوفا اشاره کرد. اگر مطمئن نیستید از دکتر خود بپرسید.

منبع:

روغن های مفید برای پوست

برای خواندن مقالات بیشتر در مورد سلامت پوست به لینک های زیر مراجعه کنید: