سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آی اکسیر

پنیرهای نرم را کنار بگذارید

از مقداری پارمزان رنده شده روی ماکارونی خود لذت ببرید – اما از شیب پنیر صرف نظر کنید. پنیرهای نرم تهیه شده با شیر غیر پاستوریزه می توانند باکتری لیستریا را در خود جای دهند که می تواند برای شما و نوزاد شما خطرناک یا حتی تهدید کننده زندگی باشد. بهتر است از بری ، کاممبرت ، فتا ، پنیر آبی ، کوسو بلانکو ، کوسو فرسکو و پانلا خودداری کنید – مگر اینکه برچسب آن را پاستوریزه اعلام کند. وقتی شک دارید یا در بیرون غذا می خورید ، قبل از خوردن غذا بپرسید.

از گوشت نپخته صرف نظر کنید

اکنون وقت آن است که همه استیک ها و همبرگرها را کاملاً پخته سفارش دهید. گوشت خام یا نپخته می تواند حاوی توکسوپلاسما و سایر باکتری ها باشد. هنگام صرف غذا ، مطمئن شوید که گوشت شما بخارپز شده و کاملاً پخته شده است. در خانه ، درجه حرارت باید حداقل 145 درجه فارنهایت برای برش کامل ، 160 درجه فارنهایت برای گوشت چرخ کرده مانند همبرگر و 165 درجه فارنهایت برای سینه مرغ برسد.

مراقب آب تازه باشید

آب تازه فشرده شده در رستوران ها ، آب میوه ها یا غرفه های مزرعه ممکن است برای محافظت در برابر باکتری های مضر از جمله سالمونلا و E. coli پاستوریزه نشود. برخی بازارها آب خام و غیر پاستوریزه را نیز در جعبه یخچال به فروش می رسانند – به دنبال برچسب هشدار دهنده مورد نیاز باشید و کاملاً پاک شوید. زنان باردار باید آب میوه پاستوریزه را انتخاب کنند. آب میوه در جعبه و بطری در قفسه سوپر مارکت شما نیز بی خطر است.

سایونارا ، سوشی

متأسفیم ، طرفداران سوشی ، اما زمان یک وقفه 9 ماهه از این درمان فرا رسیده است. اگرچه غذاهای دریایی منبع عالی پروتئین هستند ، اما غذاهای دریایی خام می توانند منبع انگل ها و باکتری های مضر باشند. FDA به زنان باردار توصیه می کند که فقط ماهی و سایر غذاهای دریایی را که به طور کامل پخته شده اند بخورند.

خمیر بیسکویت خام

وقتی در حال پختن بیسکویت هستید ، ممکن است وسوسه شوید کمی خمیر خام را در دهان خود بریزید. اما اگر خمیر حاوی تخم مرغ خام باشد ، حتی طعم آن نیز می تواند خطرناک باشد. CDC تخمین می زند که از هر 20000 تخم مرغ یک عدد آلوده به باکتری سالمونلا است. برای ایمن بودن ، در برابر چشیدن خمیر شیرینی پخته نشده ، خمیر یا پر کردن تخم مرغ خام مقاومت کنید. خبر خوب: بستنی خمیر کوکی خریداری شده در فروشگاه بی خطر است.

سالاد سزار خانگی

تخم مرغ خام همچنین در بسیاری از سس ها و سس های خانگی استفاده می شود ، مانند:

  • سس سالاد سزار
  • سس برنایز
  • سس هلندی
  • مایونز

نسخه های خریداری شده که با تخم مرغ پاستوریزه تهیه شده اند را انتخاب کنید.

تیرامیسو خانگی

بسیاری از دسرهای خانگی از جمله موس ، مرنگ و تیرامیسو نیز حاوی تخم مرغ خام هستند. اگر نسخه خریداری شده این کار را نمی کند ، راهی مطمئن برای تهیه دستور مورد علاقه شما وجود دارد. بعضی از سوپرمارکت ها تخم مرغ پاستوریزه می فروشند که خوردن آنها به صورت خام مناسب است. اطمینان حاصل کنید که برچسب روی تخم مرغ به طور خاص “پاستوریزه” نوشته شده است.

مرغ شکم پر

یک بوقلمون یا مرغ از قبل پر شده ، زمانی که برای مدتی تحت فشار قرار می گیرید ، یک راه کوتاه کوتاه عالی ارائه می دهد. اما شیره مرغ تازه و خام می تواند با چاشنی مخلوط شده و مکانی عالی برای رشد باکتری ها ایجاد کند. آشپزی معمولاً محافظت می کند ، اما بارداری مبارزه با عفونت ها را دشوار می کند. یک جایگزین مطمئن خرید مرغ منجمد از پیش پر شده است. حتماً آن را مستقیماً از یخ زده بپزید – اجازه ندهید ابتدا یخ زدایی شود. گوشت ران باید به 180 درجه فارنهایت برسد.

ماهی با جیوه

ماهی برای شما و نوزاد شما مفید است ، اما در مورد ماهی هایی که می خورید انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. شمشیر ماهی ، ماهی کاج ، ماهی خال مخالی و کوسه حاوی سطوح بالایی از متیل جیوه است. این فلز می تواند برای نوزاد شما مضر باشد. شما می توانید با خیال راحت تا 12 اونس غذاهای دریایی در هفته بخورید ، بنابراین ماهی هایی را انتخاب کنید که جیوه کمی دارند: گربه ماهی ، ماهی قزل آلا ، ماهی کاد و کنسرو ماهی تن سبک. اگر به ماهی تن سفید (سفید) علاقه دارید ، خود را به 6 اونس در هفته محدود کنید. قبل از مصرف روغن ماهی یا مکمل های دیگر در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

گوشت دلی

بر خلاف بسیاری دیگر از میکروب های ناشی از غذا ، لیستریا می تواند در دمای داخل یخچال شما رشد کند. به همین دلیل ، در دوران بارداری باید از گوشت های فاسدشدنی و آماده مصرف ، مانند غذای سرد و هات داگ خودداری کنید. شما می توانید این غذاها را با گرم کردن آنها تا زمانی که بخار کرده و فوراً بخورید ایمن کنید.

پات ها یا گوشت

پاتی ها دارای گوشت های فاسد شدنی هستند ، بنابراین ممکن است لیستریا را نیز در خود جای دهند. نگه داشتن یخچال در دمای زیر 40 درجه فارنهایت ، رشد این باکتری را کند می کند ، اما به طور کامل آن را متوقف نمی کند. از آنجا که زنان باردار به ویژه در معرض ابتلا به لیستریا هستند ، ایمن ترین راه برای جلوگیری از پخش گوشت در یخچال است. دوستداران هرزنامه خوش شانس هستند. گوشت های کنسرو شده در دوران بارداری – اگر دقیقاً سالم نباشند – خوب است.

میوه ها/سبزیجات شسته نشده

اکنون وقت آن است که میوه ها و سبزیجات را پر کنید! فقط مطمئن شوید که آنها را کاملاً زیر آب جاری بشویید. انگلی به نام توکسوپلاسما می تواند روی میوه ها و سبزیجات شسته نشده زنده بماند. این بیماری باعث بیماری توکسوپلاسموز می شود که می تواند برای نوزاد شما بسیار خطرناک باشد. برای شستن محصولات از صابون استفاده نکنید. در عوض ، سطح را با یک برس سبزیجات کوچک بمالید. مناطق کبود شده را از بین ببرید ، زیرا ممکن است در آنها باکتری وجود داشته باشد. برای جلوگیری از باکتری لیستریا ، طالبی را قبل از برش زدن بکشید و خشک کنید.

 جوانه های خام

از جوانه های خام از جمله یونجه ، شبدر و تربچه استفاده نکنید. باکتری ها می توانند قبل از شروع جوانه زدن به دانه ها وارد شوند و شستن این میکروب ها تقریباً غیرممکن است. در اغذیه فروشی ، ساندویچ ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید حاوی جوانه خام نیستند. در خانه جوانه ها را کاملاً بپزید تا باکتری ها از بین بروند.

غذاهای دریایی دودی

وقتی انتظار دارید ، بهتر است از lox روی نان صبح خود بگذرید. مانند گوشت های آماده ، غذاهای دریایی دودی در یخچال در برابر لیستریا آسیب پذیر هستند. این شامل ماهی قزل آلا دودی (اغلب با برچسب nova یا lox) و همچنین قزل آلای دودی ، ماهی سفید ، ماهی کاد ، ماهی تن و ماهی خال مخالی است. استفاده از غذاهای دریایی دودی در یک غذای پخته شده ، مانند نان بی خطر است.

صدف خام

صدف خام یکی از مهمترین عوامل بیماری های دریایی است. مقصر شامل انگلی و باکتری است که به طور کلی در غذاهای دریایی پخته شده یافت نمی شود. بنابراین صدف های روی نیم پوسته را کنار بگذارید. تا زمانی که صدف را به طور کامل بپزید ، خوردن آن در دوران بارداری بی خطر است. صدف ، صدف و صدف را بپزید تا پوسته باز شود. اگر هیچ کدام باز نشد ، آنها را دور بیندازید.

ماهی از آبهای محلی

مگر اینکه بدانید نهرها ، خلیج ها و دریاچه ها آلوده هستند ، از خوردن ماهی هایی که خودتان صید می کنید خودداری کنید. برخی از دریاچه ها و رودخانه ها به مواد شیمیایی صنعتی آلوده شده اند. ماهی دریایی صید شده محلی ، باس راه راه ، ماهی قزل آلا ، ماهی ، قزل آلای و گوزن ماهی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. برای اطلاعات بیشتر با بخش ماهی و حیات وحش ایالت خود مشورت کنید.

غذاهای Potluck

شما ممکن است نخواهید با اجتناب از پیشنهادات بدشانسی دوستان خود ، به آنها توهین کنید. اما اگر غذا به مدت طولانی بدون یخچال بماند ، دلیلی برای نگرانی وجود دارد. از قانون 2 ساعته پیروی کنید: از ظروف پتک که بیش از 2 ساعت در دمای اتاق نشسته اند نخورید. هنگامی که درجه حرارت بالای 90 درجه فارنهایت است ، قطع باید 1 ساعت باشد.

شیر غیر پاستوریزه

آیا تا به حال رویای بازدید از مزرعه و چشیدن شیر تازه از گاو را در سر داشته اید؟ در حالی که منتظر. شیر تازه جمع آوری شده هنوز مراحل پاستوریزاسیون را طی نکرده است که از آن در برابر لیستریا محافظت می کند. این می تواند برای شما و نوزاد شما خطرناک باشد. فقط در صورتی که روی برچسب “پاستوریزه” باشد ، شیر ، پنیر یا محصولات لبنی از مزرعه محلی خریداری کنید.

سوال کافئین

شواهد خوب اکنون نشان می دهد که مقدار کافی کافئین در دوران بارداری بی خطر است. اما هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا مقدار بیشتری کافئین می تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد ، اظهارنظر نکرده است. مارس دیمز به زنان باردار یا تلاش کننده توصیه می کند که کافئین را به 200 میلی گرم در روز محدود کنند. این یک فنجان قهوه 12 اونسی است. اما به یاد داشته باشید که کافئین در نوشابه ، چای ، شکلات و بسیاری از نوشیدنی های انرژی زا نیز یافت می شود.

الکل

شما قبلاً می دانید که نوشیدن زیاد الکل در دوران بارداری می تواند منجر به نقایص جدی هنگام تولد شود. آنچه ممکن است ندانید این است که حتی مقدار کمی الکل می تواند مضر باشد. هیچگونه نوشیدنی در دوران بارداری بی خطر شناخته نشده است ، بنابراین بهتر است از هر نوع الکل خودداری کنید. این شامل شراب ، آبجو ، خنک کننده ها و تخم مرغ سنتی است که حاوی الکل و تخم مرغ خام است.

کیف های داگی

مگر اینکه از رستوران مستقیم به خانه بروید ، از کیسه سگ نخواهید. داخل ماشین شما می تواند به سرعت گرم شود و باکتری ها تکثیر شوند. اگر غذای باقیمانده را به خانه می برید ، ظرف 2 ساعت از زمان سرو اولیه غذا در یخچال قرار دهید.

منبع:

آنچه در دوران بارداری نباید بخورید